Sunday, November 1, 2009

Sisa Kasih Sayang

Posted by Ina zz at 1:30 AM
tiada niat untuk memperkatakan tentang asal usul gambar ini. tidak diketahui samada ia suatu yang realiti ataupun sekadar rekaan grafik semata2. ada yang menjadikan gambar ini sekadar gurauan. tetapi hati ini tersentuh dengan hanya sekali pandang. mengiyakan inilah hakikat sebuah ikatan kasih sayang. antara manusia dan makhluk Allah swt.

jelas kelihatan askar itu berpakaian kemas dan sedang bertugas. tangan itu yang memegang senjata dan tangan itu juga membelai seekor kucing. kasih sayang dalam diri seorang insan tetap terpancar walaupun dia berjiwa wira.

sama ada ingin dinafikan melalui tutur kata atau kaku dalam perbuatan. kasih sayang itu tetap ada. diluahkan dalam keadaan sedar atau tidak sedar dek bunga2 kasih sayang yang sememangnya berbunga indah di taman hati. inilah anugerah yang tidak pernah dipinta tetapi dilemparkan ke dalam hati agar bisa berkasih sayang sesama manusia dan juga makhluk Allah yang lain.
lihatlah dengan mata hati yang suci. betapa di dunia ini, kasih sayang Allah terhadap hamba2Nya mengelilingi diri kita. segala2nya cukup. cukup untuk berfikir bagi yang berakal. jadikanlah sisa2 kasih sayang yang tinggal kembali memenuhi ruang hati. moga tiada "kejam" merajai dan mengawal segala tindak tanduk. mengapa harus mencemarkan bunga2 kasih sayang dengan racun kekejaman?

0 comments:

 

Usang@KJ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review