Friday, August 6, 2010

cop halal or cop haram?

Posted by Ina zz at 1:58 PM 0 comments Links to this post
ari ni aku boleh lak tergelak dengar satu pandangan sambil tengok satu video ni..bukan gelak menyindir or ape2..tapi gelak dan mengiakan..

patutkah ada persoalan makanan halal di negara islam..sepatutnya makanan yang ada di sebuah negara islam adalah halal semuanya melainkan ade yang cop haram..hehe..cop haram tu..em..kalau biasa pi jalan2 kat supermarket..mesti ada bahagian non halal kan..itu dah kira ok la..kita taw kat mane stok makanan haram dipamerkan untuk masyarakat yang non muslim..dan secara xlangsung, kita yang muslim ni taw la makanan kat bahagian tu xleh makan. betul dak??..

jadi cop halal xleh di niagakan ag?? (no komen la)..em..cop halal pada makanan halal..ok jugak..sebab halal yang dikuarkan oleh pihak jakim ni bukan sahaja berdasarkan aspek halal semata2 tetapi ke"baik"an yang tersembunyi. baik sesuatu produk makanan itu dari segi kebersihan pekerja, tempat kerja, alatan, dan pastinya bahan mentahnya. cop halal itu membawa maksud halal lagi baik..em..boleh dikatakan cop halal tu suatu yang bermakna pada makanan halal itu untuk orang yang benar2 cakna..

Dan makanlah makanan yang halal lagi baik dari apa yang Allah telah rezekikan kepadamu, dan bertakwalah kepada Allah yang kamu beriman kepada-Nya.(5:88)

meh la tgk video ni..dan fikir-fikirkanlah...


What u ThinK

Posted by Ina zz at 1:13 PM 0 comments Links to this post



cakap pasai makanan..macam2 nak makan kan??..pagi nak makan..tengah hari nak makan..petang nak makan..malam pun nak makan..maknanye..kitaran nak makan ni seperti roda..berulang-ulang..dari hari ke hari..em..da lumrah manusia, makan kan suatu keperluan asas..hehehe..

kalu nak makan mesti kena taw pe makanan yang nak dimakan, dimana, bagaimana, dan bila nak makan..heee..makan, makan jugak..tapi 1 ramadhan dah hampir dekat..persiapkanlah diri..tambahkanlah amal..kuatkanlah iman di dada..dan..sambutlah bulan ramadhan dengan gembira!..jom!!!

 

Usang@KJ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review